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20110428

STYLIST fashion

Lou Doillon in Tila March / La Redoute beachwear and accessories

... some days ago I received a press release in which I was informed about the launch of a capsule collection created by the UPCOMING French accessory label TILA MARCH for La Redoute, yes, exactly,the mail order thingy. Well, of course I'd never heard of Tila March before, but it's not that I'm being unrealistic and would be expecting any of my American or French or Chinese readers to be familiar with all the Austrian fashion labels I frequently mention (actually, in a way, that's the point of this blog, to make these labes better known on an international level). As a matter of fact, Tila March was founded in 2006 by Elle fashion editor/stylist Tamara Taichmann who, unable to find the bag that she wanted and needed and sougth after, decided to get into fashion herself. What a nice story, isn't it. Today she's got points of sale in 19 countries, doing particularly well in France (of course), in Belgium, Japan and Italy. I mean, she wouldn't be the first fashion stylist to get into fashion (Patricia Field) or cosmetics (Anna dello Russo), and the collaboration with La Redoute will certainly make her name a more familiar one among a bigger fashion audience. Good job, then, in a way ...



... quand on m'a envoyé un communiqué de presse il y a quelques jours pour m'informer de la collaboration de La Redoute avec la jeune marque d'accessoires Tila March, cela ne m'a pas vraiment impressionné puisque je ne connaissais pas la marque, mais cela m'a rendu curieux, alors je suis allé chercher le site de la griffe établie en 2006, fondée par une rédactrice de mode du magazine Elle, Tamara Taichmann. Assez impressionnant, en fait, le succès de Tila March, dans sa cinquième année la marque est présente dans 19 pays (si j'ai bien compté), avec un assez grand nombre de points de vente en France, en Belgique, en Italie, au Japon. C'est intéressant, et je me demande si des stylistes, des journalistes, des hommes et des femmes d'affaires qui décident de se lancer dans la mode, n'auraient pas peut-être des stratégies plus concrète pour assurer le succès économique de leur entreprise ? ...

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