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20110413

SEMI precious

... here she comes, in all her splendour ...

... when I wrote about Tilda Swinton's appearance in IO SONO L'AMORE a few days ago, I remembered reading a Financial Times article about the Italian jewellery brand POMELLATO which became famous for its (rather, I must say, that's always relative) affordable products, more often than not using semi-precious stones, and thereby beckoning out to WOMEN who buy jewellery for themselves - the point of the article was basically that Pomellato had landed a coup by buying full-page advertisements in Gazzetta dello sport in December, thereby addressing an obviously decidedly rather MALE public and hoping to create a new profile for itself. Interesting indeed. On the Pomellato homepage, and Mrs Swinton is the official face of Pomellato of course, you'll find a little fashion film starring the Scotch actress, and again, it's all about her being wonderful and a young man passing by with who she falls in love with AT FIRST SIGHT, as if she were STRUCK BY LIGHTNING (>>> a "colpo di fulmine" that would be), and all of this to advertise the new jewellery collection that goes by the same name, and again, it's all about Mrs Swinton's endless beauty, but since this is a video produced explicitly to advertise Pomellato, it's all the more understandable ...

... and rests on her ottoman, to await ...

... après avoir laissé mon petit commentaire sur le film AMORE (Io sono l'amore) où la performance de la merveilleuse actrice écossaise TILDA SWINTON ne m'a pas vraiment convaincu, je me suis souvenu d'un article que j'ai lu sur FINANCIAL TIMES dans lequel il était question d'une stratégie originale de la marque de bijoux italienne POMELLATO pour attirer de nouveaux clients : apparemment, juste avant Noël de l'an passé, Pomellato a acheté des pages entières dans le quotidien GAZZETTA DELLO SPORT, lu, non, dévoré par des millions d'hommes italiens tous les jours. Cette astuce était conçue pour faire appel à un public masculin, tandis que Pomellato a fait sa fortune avec des anneaux ornés de pierres fines achetés principalement par des femmes, ce qui représente un cas assez unique pour ce segment du marché. Or, pour revenir à Madame Swinton, puisqu'elle est le visage (et le corps, visiblement) de Pomellato, on peut la voir dans une petite vidéo sur le site de la marque - où elle est emportée par le coup de foudre en rencontrant un joli jeune homme. Vous reconnaissez le schéma, eh ben, IO SONO L'AMORE et COLPO DI FULMINE se déclinent au mieux ensemble ...

... a Prince Charming who she embraces eagerly. If you're into Swinton's charming Italian, at the end of the video you can hear her read the catchy line "Colpo di fulmine, il nuovo anello di Pomellato" ...

... dopo aver parlato della magnifica TILDA SWINTON recentemente quando mi sono interessato alla sua apparizione nel film di Guadagnino IO SONO L'AMORE, mi sono ricordato di un articolo uscito sul FINANCIAL TIMES britannico recentemente e nel quale venne menzionato il fatto che il marchio di gioielli italiano (che sicuramente tutti i lettori della parte italiana di PARISVIENNE conosceranno...) aveva comperato delle pagine intere su GAZZETTA DELLO SPORT prima di Natale dell'anno scorso per attrarre un nuovo pubblico, piuttosto composto di uomini ovviamente, e per posizionarsi al lato di marchi tradizionali come Bulgari, Tiffany o Cartier. Ora, siccome la Swinton è il viso di Pomellato, sul sito ufficiale si trova anche un video che conta sulla sua apparizione. L'azione? E be', vedasi IO SONO L'AMORE, infatti: la Swinton, dopo aver fatto una grande entrata, sdraiata su un'agrippina, poi entra un bellissimo giovane (ma sì, ma sì...), lei s'innamora di lui, lui s'innamora di lei, è il COLPO DI FULMINE - e "colpo di fulmine" è anche il nome dell'ultima creazione di Pomellato, e il cerchio si chiude ...

2 commentaires:

blica a dit…

ich bin ja mittlerweile etwas gelangweilt von tilda swintons omni-/überpräsenz im fashionablen kontext...und von "io sono amore" war ich spätestens zu dem zeitpunkt genervt, zu dem sich tilda mit wirrem haar und wirrem blick von ihrem filmmann trennt. erinnerte mich stark an ihre eso-fahrradfahrt durch den "poetischen essayfilm" "the invisible frame". ähem, ja.

Daniel a dit…

bitteschön, mit "io sono l'amore" habe ich ja schon vor ein paar tagen abgerechnet ;)