t>

20120205

A PICTURE of the mules


... there's that lovely shoe shop two blocks away from my apartment and I really like to stop and marvel at this never changing arrangement of mules (made from terry cloth, would you believe it?). I just love thome, even though I'm perfectly aware of the fact that owning A PAIR of these or also taking out one single colour from this, should I call it an installation?, would be most frightful. And, sure enough, these lovely little mules also make me think of Jennifer Saunders and Dawn French in one of their breakfast television parodies featuring the JOAN COLLINS expert ...



French & Saunders, the infamous "Joan Collins expert"


... des pantoufles en tissu éponge, voici le comble de tous mes rêves et désirs ; au moins à chaque fois que je passe devant la vitrine de cette boutique pas trop loin de là où j'habite. Je la trouve formidable, cet arrangement de pantoufles multicolores faites de ce tissu impossible fait battre mon cœur plus fort. En dehors de me rappeler les couvre-volants en tissu éponge de mon enfance (vous vous souvenez ?), ces joyeuses pantoufles me rappellent aussi le sketch conçu par Jennifer Saunders et Dawn French où elles parodient une émission matinale où la fameuse experte en tout ce qui concerne Joan Collins fait son apparition ...


Aucun commentaire: