... on the opening night of fashion week in Milan the first free-standing Pirelli flagship store for the P lunga fashion and accessory brand opened (am I allowed to confess that I didn't even know it existed...?). Sure enough, on one of the city's best addresses, and that is Corso Venezia, right outside the quadrilatero d'oro (read: a block away or so from the brandnew Louis Vuitton store that also opened during fashion week). I was virtually sucked in by the fabulous 60s style installation in the shop window, which made me think that a Courrèges or Cardin or Rabanne or, indeed, any kind of Space-Age-Fashion exhibition was going on in the venue. And the shop actually more resembles an exhibition space than anything else, everything is very beautifully arranged, very neatly presented. A certain lack of merchandise was very flagrant, though. Wellingtons, rubber bags and jackets, that's all very fine with me and I really admire the initiative that the Pirelli brand (after which Milan's highest skyskraper is named, did you know?) took to boost its fashion credentials. Even though I'm inclined to ask myself: what for??? And: will the initial buzz suffice to help the shop survive in the long run - well, we shall see ...
... le premier jour de la semaine de la mode à Milan a vu pas mal de (ré)ouvertures de boutiques de dimensions plus ou moins grandioses (parmi lesquelles, les réouvertures des boutiques Gucci et Louis Vuitton, c'est tout à fait clairement une bataille de géants et, si j'ose dire, l'invasion de terrain ennemi de la part de la maison parisienne). Le lendemain, juste après mon arrivée, je suis passé devant une vitrine qui semblait être l'entrée d'un musée, car derrière la vitre était exposée une installation d'art, de figurines vêtues d'imperméables jaunes version flash-flash, j'ai tout de suite pensé à Courrèges, ou Rabanne, ou Cardin, quoi jamais. Sûrement, la marque Pirelli ne m'est pas venue à l'esprit, même si c'était bien cela, c'était le tout nouveau Pirelli Flagship Store de Milan, surface impressionnante où est présentée la marque P LUNGA (jamais je n'avais entendu parler de ça, vous ?), on va dire, la gamme des produits n'est pas vraiment très grande. Je ne dis pas que c'est absolument nécessaire, mais une boutique qui fait plutôt semblant d'être musée qu'espace où devraient être vendus des objets, je ne suis pas convaincu que cela puisse fonctionner à long terme. Enfin, avec un peu de patience, on verra comment et si le nouveau concept arrivera à s'imposer ...
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