... after spotting the work that Cindy Sherman did for Mac cosmetics this season (if truth must be told, the whole thing seems to have taken a rather bizarre course: after the initial press release that referred to a collaboration between Sherman and the brand, Mac later had to correct the first statement and lessen Sherman's involvement with the brand - I mean, as an artist, either you decide to work with a brand our you don't, isn't it absolutely vital to have a very clear vision of where you want to go with such a project? anyhow...) I found it quite peculiar that the beauty industry, unlike fashion, has so far neglected the huge potential of recurring to an artist's creativity. And that, despite the vast array of possibilities. I mean, we all know the Salvador Dalí fragrances, and I found out that Niki de Saint-Phalle also created a fragrance when she was in need of money (true!), but the most obvious thing, I thought, would have been for a brand to invite an artist to create a mini-artwork using the season's range of eye-shadows (or summert similar). Wise little me: virtually minutes before we sent our magazine to the printer, we received news that Berlin-based German artist Anselm Reyle had created a limited edition eye-shadow artwork for Dior. Wouldn't we die to see more of that? And: isn't Mona Lisa the godmother of what we generally refer to as the "NUDE LOOK" ? ...
... c'était la collaboration assez remarquable entre la marque de beauté Mac et l'artiste Cindy Sherman qui a réveillé mon intérêt à l'égard du manque de projets comparables dans le domaine de la cosmétique, tandis qu'on en voit à tous les coins dans la mode. Et ce, en dépit du grand potentiel qu'il y a incontestablement dans ce terrain encore inexploré. Il suffit de penser au fait que les professionnels du maquillage s'appellent eux-mêmes des "artistes" (enfin...). Tout le monde connaît les parfums créés par Salvador Dalí, un peu moins de monde sait que Niki de Saint Phalle en a créé le sien lorsqu'elle avait besoin d'argent (pourquoi pas, je dis ?). Mais l'option la plus évidente, ce serait tout de même de faire appel à un artiste pour qu'il crée un chef-d'œuvre temporaire à base des "couleurs de la saison" en ombres à paupières, par exemple. J'avais à peine terminé ma pensée (c'est vrai, je vous l'assure) que j'ai reçu une notice annonçant le lancement d'une série limitée d'ombres signée Anselm Reyle pour Dior - eh ben ...
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