... great was my surprise when I recently opened the international edition of Citizen K (I positively adore this magazine, kudos to Kappauf and his extraordinary team) and found Silvia Venturini Fendi sitting on a "Modern Primitives" piece of furniture that is so unmistakably an Aranda/Lasch creation. I had completely missed out on this first excursion of the Fendi brand into the art world, which is even more unforgivable as a Vienna-based art institution is also part of the venture: the "Modern Primitives" project is co-commissioned (I so like that term) by T-B A21, Francesca Hapbsburg's (that's Francesca Thyssen, for all you Spanish readers out there) art foundation. Aranda/Lasch, the New York-based duo of architects, are definitely into fractals and Mandelbrotings, and the resemblance with their "Morning Line" pavilion is ever so striking. Which makes me wonder how these things come about - do Silvia and Francesca meet and, over a flûte de champagne, decide that they could do a thing together, boosting the art credentials of the Fendi brand? Not totally unlikely, I should think, but then again, you never know ...
... grand fut ma surprise lorsque j'ouvris le dernier numéro du si adorable magazine Citizen K (félicitations à l'équipe qui entoure Kappauf pour la réalisation de cette belle revue de mode, et de cosmétique, si j'ose dire), car ce que je vis ... eh ben, ce fut Silvia Venturini Fendi qui se présenta aux lecteurs, assise sur un meuble créé par le duo d'architectes new-yorkais Aranda/Lasch auquel avait été octroyé le très impressionnant titre de "Modern Primitives". Voilà tout. Et cette grande ignorance de ma part est d'autant plus impardonnable que "Modern Primitives" fut réalisé par la marque Fendi, qui cherche évidemment à se munir d'un nouveau profil dans le monde de l'art et des artistes, en collaboration avec une institution viennoise, à savoir la fondation d'art de Francesca Habsbourg ("de" Habsbourg ?), T-B A21. Une certaine ressemblance avec le pavillon "The Morning Line", également commissionné par T-B A21, n'est donc pas fortuite. Loin de là, et je me demande même comment de tels projets voient la lumière du jour. Est-ce que ce sont Francesca et Silvia qui, toutes les deux ensemble et en sirotant une flûte de prosecco, décident de donner au monde un projet réalisé conjointement ? Qui sait, mes chers, qui sait ...
... immaginatevi, quando ho aperto l'ultima edizione (internazionale) della bellissima rivista Citizen K (per cui vorrei felicitare il team intero intorno a Kappauf, come ogni volta), vi ho anche scoperto Silvia Venturini Fendi, ordinariamente piuttosto discreta, seduta su un mobile creato dagli architetti new-yorkesi Aranda/Lasch, intitolato "Modern Primitives" (che nome!). Quando mi sono lanciato su internet per fare qualche ricerca ho realizzato che "Modern Primitives" è stato realizzato dalla maison Fendi in collaborazione con un'istituzione viennese, cioè la fondazione d'arte di Francesca di Absburgo, Thyssen Bornemisza Art Contemporary, T-B A21. La somiglianza con il "padiglione d'arte" di T-B A21 che si chiama The Morning Line e fu ugualmente concepito dagli stessi Aranda/Lasch e che reside attualmente a Vienna dopo fermate a Siviglia e Istanbu non è dunque più così tanto sorprendente. Rimane la domanda: come tali progetti vengono la luce del giorno? E' all'occasione di un cocktail molto mondano che la Silvia e la Francesca discutono di progetti potenzialmente interessanti per ambedue? Non lo penso proprio, ma, dall'altra parte, cari lettori, chi è che sa dircelo, chi è che lo sa ...
Aranda/Lasch even did an architecturally remarkable
interpretation of Fendi's peakaboo bag, well, wow ...
(via Aranda/Lasch Flickr album)
interpretation of Fendi's peakaboo bag, well, wow ...
(via Aranda/Lasch Flickr album)
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