t>

20111104

CAR SPOTTING Ford Taunus


... in a marvellously picturesque setting provided by Vienna's harbour, I spotted these beauties that instantly triggered some childhood memories. My uncle drove a Ford Taunus in the early eighties, he even had a golden one very similar to this one. What I didn't know until googling it right now: "Taunus" was the brand name used by Ford for all the cars it launched on the German market in the immediate post-war period and up until 1967 ... c'est contre le fond du port viennois situé à Albern que j'ai photographié ces voitures-ci, et elles m'ont tout de suite rapporté des souvenirs de mon enfance. Car mon oncle conduisait une Ford Taunus couleur d'or au début des années 80. Ce que j'ignorais par contre : tous les modèles Ford destinés pour le marché allemand pendant les années après la fin de la Deuxième Guerre Mondiale (et jusqu'en 1967) furent vendus sous la marque "Taunus", laquelle a ainsi fonctionné comme remplaçant de Ford en Allemagne ...


Aucun commentaire: