t>

20110524

ART for art FAIR

wonderfully witty: Pravdoliub Ivanov

... today, a quick (and first) look back on some of the works of art that caught my eye on the 2011 edition of ViennaFair, Vienna's most important official art fair (as the name explains pretty well) ... aujourd'hui, avant que cela ne soit totalement décalé, un petit aperçu de l'édition actuelle de la foire VIENNAFAIR qui a fermé ses portes il y a une semaine ... for its poignant wit, I liked "This is not art ..." (2011) by Bulgarian artist Pravdoliub Ivanov ... j'ai trouvé amusant l'installation "THIS IS NOT ART" du bulgare Pravdoliub Ivanov ...

Paolo Grassino / Mauro Mauroner

... Mauro Mauroner gallery went baroque with silver deer by Paolo Grassino as well as a shimmery flying duck by Jan Fabre ... l'espace réservé aux artistes représentés par Mauro Mauroner était caractérisé d'un je-ne-sais-quoi de baroque, grâce aux installations animalières par Paolo Grassino et Jan Fabre ...

Jan Fabre / Mauro Mauroner

... and then there was a little Mel Ramos sticky sweetness ... puis un peu de provocation sexuelle style années 50 grâce à la présence de Mel Ramos ...


... and then of course there was an art performance by Jakob Lena Knebl who had himself transformed into a MEMPHIS DESIGN VASE or something, I didn't take a picture myself but was lucky enough to run into fashion designer EVA BLUT who sent me the image she took of the performance, so THANK YOU EVA!!! ... et puis il y avait encore, et c'était assez drôle ça, la performance de Jakob Lena Knebl qui s'est fait transformer en vase style MEMPHIS DESIGN, la photo a été mise à ma disposition par Eva Blut, ouis, la créatrice d'accessoires raffinés, que j'ai croisé et qui m'a envoyé un MMS quand je lui ai dit que je n'avais pas pris de photo, c'est ravissant, ça, d'ailleurs ...

courtesy of Eva Blut

Aucun commentaire: